Corporate social responsibility : an implementation guide for Canadian business  : Iu23-12/2006E-PDF

Cover image

This guide is a primer on corporate social responsibility. It contains information on how to assess the effects of business activities on others; develop and implement a corporate social responsibility strategy and commitments; measure, evaluate, and report on performance; and engage with stakeholders. It provides an overview of corporate social responsibility, sets out a six-stage implementation framework, and looks at the integral role of stakeholders in effective corporate social responsibility.

Lien permanent pour cette publication :
http://publications.gc.ca/pub?id=9.688189&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada.Industry Canada. Office of Consumer Affairs.
Titre Corporate social responsibility : an implementation guide for Canadian business
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique

Contenu archivé

Les informations archivées sont fournies aux fins de référence, de recherche ou de tenue de documents. Elles ne sont pas assujetties aux normes Web du gouvernement du Canada et n'ont pas été modifiées ou mises à jour depuis leur archivage. Pour obtenir cette information dans un autre format, veuillez communiquer avec le ministère auteur.


Note : Les URLs contenus dans ce/ces document(s) peuvent ne plus être fonctionnels.
Avez-vous de la difficulté à ouvrir ce document?
Autres formats offerts Papier-[Anglais]
Information sur la publication Ottawa - Ontario : Industry Canada. 2006.
Description 98p.fig., tables
ISBN 0-662-42874-9
Numéro de catalogue
  • Iu23-12/2006E-PDF
Descripteurs Corporate image, Social issues, Ethics

Date de modification :