Corporate social responsibility : an implementation guide for Canadian business  : Iu23-12/2006E

Cover image

This guide is a primer on corporate social responsibility. It contains information on how to assess the effects of business activities on others; develop and implement a corporate social responsibility strategy and commitments; measure, evaluate, and report on performance; and engage with stakeholders. It provides an overview of corporate social responsibility, sets out a six-stage implementation framework, and looks at the integral role of stakeholders in effective corporate social responsibility.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.650119&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Office of Consumer Affairs.
Titre Corporate social responsibility : an implementation guide for Canadian business
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Papier
Autres formats offerts Électronique-[Anglais]
Information sur la publication Ottawa - Ontario : Industry Canada. 2006.
Reliure Spiral binding
Description vi, 94p. : fig., tables ; 28 cm.
ISBN 0-662-42873-0
Numéro de catalogue
  • Iu23-12/2006E
Numéro de catalogue du ministère 54416E
Descripteurs Corporate image
Social issues
Ethics
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :