Corporate social responsibility : an implementation guide for Canadian business : Iu23-12/2006E
This guide is a primer on corporate social responsibility. It contains information on how to assess the effects of business activities on others; develop and implement a corporate social responsibility strategy and commitments; measure, evaluate, and report on performance; and engage with stakeholders. It provides an overview of corporate social responsibility, sets out a six-stage implementation framework, and looks at the integral role of stakeholders in effective corporate social responsibility.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.650119&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Office of Consumer Affairs. |
---|---|
Titre | Corporate social responsibility : an implementation guide for Canadian business |
Type de publication | Monographie |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Papier |
Autres formats offerts | Électronique-[Anglais] |
Information sur la publication | Ottawa - Ontario : Industry Canada. 2006. |
Reliure | Spiral binding |
Description | vi, 94p. : fig., tables ; 28 cm. |
ISBN | 0-662-42873-0 |
Numéro de catalogue |
|
Numéro de catalogue du ministère | 54416E |
Descripteurs | Corporate image Social issues Ethics |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :