E-grocery market in Japan / [prepared by Mengchao Chen]. : A74-3/2016-17E-PDF
“Japan is second largest e-commerce market in Asia Pacific. The number of internet users in Japan had reached 124.1 million in 2015, with 63.7% using the Internet to shop. Japanese consumers spent an average of US$81.98 per capita per month in 2015. Women aged from 35 years to 54 years spent the most on online grocery shopping, representing 35% of total sales. A sales tax hike in 2014 and another anticipated sales tax increase in 2017 are drawing more Japanese consumers to online shopping, where they can easily compare product prices”--Executive summary.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.827902&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Agriculture and Agri-Food Canada. |
---|---|
Titre | E-grocery market in Japan / [prepared by Mengchao Chen]. |
Titre de la série | Market Access Secretariat - global analysis report, 1920-6615 |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Note(s) | Issued also in French under title: Marché des épiceries en ligne au Japon. "March 2016." Includes bibliographical references. |
Information sur la publication | [Ottawa] : Agriculture and Agri-Food Canada, c2016. |
Auteur / Contributeur | Chen, Mengchao. |
Description | 9 p. |
Numéro de catalogue |
|
Descripteurs | Electronic commerce Retail trade International markets Market analysis |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :