Experiential learning and pathways to employment for Canadian youth / Bryan May, chair. : XC67-1/1-421-12E-PDF

"In recent decades, the labour market has undergone major changes in many countries around the world. Today, many young Canadians are having trouble entering the labour market when they finish school. The diversity among young Canadians means that the challenges they face are equally as diverse. One multi-faceted question has emerged: how can Canada help young people transition from school to work?”--Introd., p. 7.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.863401&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Parliament. House of Commons. Standing Committee on Human Resources, Skills and Social Development and the Status of Persons with Disabilities.
Titre Experiential learning and pathways to employment for Canadian youth / Bryan May, chair.
Titre de la série Report of the Standing Committee on Human Resources, Skills and Social Development and the Status of Persons with Disabilities ; 12th report, 42nd Parliament, 1st session
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Issued also in French under title: L’apprentissage par l’expérience et la préparation au marché du travail à l’intention des jeunes canadiens.
"March 2018."
Issued also in HTML format.
Includes bibliographical references.
Information sur la publication [Ottawa] : House of Commons, Canada, 2018.
Auteur / Contributeur May, Bryan, 1974-
Description 1 online resource (x, 108 pages) : coloured charts.
Numéro de catalogue
  • XC67-1/1-421-12E-PDF
Descripteurs Employment
Labour market
Youth
Government policy
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :