Leveraging postsecondary student employment into a career : the importance of remaining in the firm after graduation / by Marc Frenette , Tomasz Handler and Ping Ching Winnie Chan. : CS36-28-0001/2021-6-5E-PDF
"This study considers one feature of résumé-building that has not been previously explored: leveraging a student job into a career. More specifically, the study estimates the relationship between post-graduation labour market outcomes and the type of match between the student job and the post-graduation job."--Abstract, page 1.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.901036&sl=1
Ministère/Organisme | Statistics Canada, issuing body. |
---|---|
Titre | Leveraging postsecondary student employment into a career : the importance of remaining in the firm after graduation / by Marc Frenette , Tomasz Handler and Ping Ching Winnie Chan. |
Titre de la série | Economic and social reports, 2563-8955 ; vol. 1, no. 6 |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Note(s) | Issued also in French under title: Transformer l’emploi occupé pendant les études postsecondaires en carrière : l’importance de rester au sein de l’entreprise après avoir obtenu son diplôme. Issued also in HTML format. Includes bibliographical references (page 19). |
Information sur la publication | [Ottawa] : Statistics Canada = Statistique Canada, June 23, 2021. ©2021 |
Auteur / Contributeur | Frenette, Marc, author. |
Description | 1 online resource (19 pages) : colour graphs. |
Numéro de catalogue |
|
Descripteurs | College graduates -- Employment -- Canada -- Statistics. Wages -- College graduates -- Canada -- Statistics. |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :