Cyclone development associated with a low-latitude westerly stream / by R.V. Tyner = Régression de cyclones associés à un courant aérien d'ouest à basse altitude / par R.V. Tyner. : En57-57/736-1969E-PDF
"The development of certain surface cyclones which are embedded in a low-Iatitude westerly stream, and which occasionally deepen strongly after leaving the east coast of the United States is examined. Regression equations for estimating the deepening to be expected twenty-four hours after the surface cyclone leaves the coast are provided"--Abstract.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.936662&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Meteorological Branch, issuing body. |
---|---|
Titre | Cyclone development associated with a low-latitude westerly stream / by R.V. Tyner = Régression de cyclones associés à un courant aérien d'ouest à basse altitude / par R.V. Tyner. |
Variante du titre | Régression de cyclones associés à un courant aérien d'ouest à basse altitude |
Titre de la série | Technical memoranda, 0068-7804 ; TEC 736 |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Note(s) | ISSN of series supplied from ISSN Portal. "U.D.C. 551.509.25, 551.515.1"--Cover. "December 1, 1969"--Cover. Digitized edition from print [produced by Environment and Climate Change Canada]. Includes bibliographical references (page 24). Includes abstracts in English and French. |
Information sur la publication | Toronto, Ontario : Canada, Department of Transport, Meteorological Branch, 1969. |
Auteur / Contributeur | Tyner, R. V., author. |
Description | 1 online resource (24 pages, 2 unnumbered pages) : illustrations. |
Numéro de catalogue |
|
Descripteurs | Cyclones -- Atlantic Coast (U.S.) -- Mathematical models. Cyclone forecasting -- Atlantic Coast (U.S.) -- Mathematical models. Cyclones -- Atlantique, Côte de l' (États-Unis) -- Modèles mathématiques. Cyclones -- Prévision -- Atlantique, Côte de l' (États-Unis) -- Modèles mathématiques. |