Tapping school readiness in the NLSCY : measurement issues and solutions / by Barbara A. Morrongiello ; [issued by] Income Security & Social Development Studies, Applied Research Branch, Strategic Policy. : MP32-30/98-1E-PDF
This paper addresses measurement issues with respect to the interest of the National Longitudinal Survey of Children and Youth (NLSCY) in tapping school readiness in their evaluation of children in the 0 through 5 years age range.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.578966&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Human Resources Development Canada. |
---|---|
Titre | Tapping school readiness in the NLSCY : measurement issues and solutions / by Barbara A. Morrongiello ; [issued by] Income Security & Social Development Studies, Applied Research Branch, Strategic Policy. |
Titre de la série | Strategic policy technical paper seriesT-98-1E |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Note(s) | (Résumé en français) |
Information sur la publication | Ottawa - Ontario : Human Resources Development Canada September 1997. |
Description | 43p.references |
Numéro de catalogue |
|
Numéro de catalogue du ministère | T-98-1E |
Édition | First edition - Internet 1999 |
Descripteurs | Children Education |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :