Tapping school readiness in the NLSCY : measurement issues and solutions / by Barbara A. Morrongiello ; [issued by] Income Security & Social Development Studies, Applied Research Branch, Strategic Policy.  : MP32-30/98-1E-PDF

This paper addresses measurement issues with respect to the interest of the National Longitudinal Survey of Children and Youth (NLSCY) in tapping school readiness in their evaluation of children in the 0 through 5 years age range.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.578966&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Human Resources Development Canada.
Titre Tapping school readiness in the NLSCY : measurement issues and solutions / by Barbara A. Morrongiello ; [issued by] Income Security & Social Development Studies, Applied Research Branch, Strategic Policy.
Titre de la série Strategic policy technical paper seriesT-98-1E
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) (Résumé en français)
Information sur la publication Ottawa - Ontario : Human Resources Development Canada September 1997.
Description 43p.references
Numéro de catalogue
  • MP32-30/98-1E-PDF
Numéro de catalogue du ministère T-98-1E
Édition First edition - Internet 1999
Descripteurs Children
Education
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :