Reading achievement in Canada and the United States : findings from the OECD Programme for International Student Assessment, final report / by J. Douglas Willms. : HS28-3/2004E-PDF

This is the final report of a study that examined differences in the performance of students in Canada and the United States, using data from the Organisation for Economic Cooperation and Development’s Programme for International Student Assessment (PISA). The study focused mainly on reading achievement and its relationship to family background and school factors.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.687107&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Human Resources and Skills Development Canada. Strategic Policy and Planning. |
---|---|
Titre | Reading achievement in Canada and the United States : findings from the OECD Programme for International Student Assessment, final report / by J. Douglas Willms. |
Type de publication | Monographie |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Autres formats offerts | Papier-[Anglais] |
Note(s) | Bibliography. |
Information sur la publication | Ottawa - Ontario : Human Resources and Skills Development Canada. 2004. |
Description | 43p.figs., tables |
ISBN | 0-662-37982-9 |
Numéro de catalogue |
|
Numéro de catalogue du ministère | SP-601-05-04E |
Descripteurs | Reading |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :