Reading achievement in Canada and the United States : findings from the OECD Programme for International Student Assessment, final report / by J. Douglas Willms.  : HS28-3/2004E-PDF

Cover image

This is the final report of a study that examined differences in the performance of students in Canada and the United States, using data from the Organisation for Economic Cooperation and Development’s Programme for International Student Assessment (PISA). The study focused mainly on reading achievement and its relationship to family background and school factors.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.687107&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Human Resources and Skills Development Canada. Strategic Policy and Planning.
Titre Reading achievement in Canada and the United States : findings from the OECD Programme for International Student Assessment, final report / by J. Douglas Willms.
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Autres formats offerts Papier-[Anglais]
Note(s) Bibliography.
Information sur la publication Ottawa - Ontario : Human Resources and Skills Development Canada. 2004.
Description 43p.figs., tables
ISBN 0-662-37982-9
Numéro de catalogue
  • HS28-3/2004E-PDF
Numéro de catalogue du ministère SP-601-05-04E
Descripteurs Reading
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :