Electronic record keeping . : Rv48-3/05-1R1-2010E-PDF
This circular gives information and guidance to persons who use electronic business systems and who are required by law to keep books and records according to sections 230 and 230.1 of the Income Tax Act, section 87 of the Employment Insurance Act, and section 24 of the Canada Pension Plan. It does not reflect the requirements imposed by other statutes, whether federal, provincial/territorial, or municipal, to maintain adequate books and records.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.821861&sl=1
Ministère/Organisme | Canada Revenue Agency. |
---|---|
Titre | Electronic record keeping . |
Titre de la série | Income tax information circular ; IC05-1R1 |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Note(s) | Caption title. "Date: June 2010." "This version is only available electronically." "This circular cancels and replaces Information Circular 05-1 dated June 2005." Issued also in French under title: Tenue de registres électroniques. |
Information sur la publication | [Ottawa] : Canada Revenue Agency,2010. |
Description | 6 p. |
Numéro de catalogue |
|
Descripteurs | Taxation Income tax Taxation regulations |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :