Electronic record keeping .  : Rv48-3/05-1R1-2010E-PDF

This circular gives information and guidance to persons who use electronic business systems and who are required by law to keep books and records according to sections 230 and 230.1 of the Income Tax Act, section 87 of the Employment Insurance Act, and section 24 of the Canada Pension Plan. It does not reflect the requirements imposed by other statutes, whether federal, provincial/territorial, or municipal, to maintain adequate books and records.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.821861&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada Revenue Agency.
Titre Electronic record keeping .
Titre de la série Income tax information circular ; IC05-1R1
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Caption title.
"Date: June 2010."
"This version is only available electronically."
"This circular cancels and replaces Information Circular 05-1 dated June 2005."
Issued also in French under title: Tenue de registres électroniques.
Information sur la publication [Ottawa] : Canada Revenue Agency,2010.
Description 6 p.
Numéro de catalogue
  • Rv48-3/05-1R1-2010E-PDF
Descripteurs Taxation
Income tax
Taxation regulations
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :