Grocery retail trends in the United Kingdom / [prepared by Karim Zarrouki]. : A74-3/2016-20E-PDF
“British consumers are shifting their buying criteria to demand more value, better service, and greater convenience. Grocery retailers are being forced to adapt their services and products to meet these evolving consumer needs and to promote brand loyalty. Product mix adaptation to consumer’s busy lifestyle, household composition, the growth of discounters and the further emergence of private label ranges, have all helped drive retail sales”--Executive summary.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.827928&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Agriculture and Agri-Food Canada. |
---|---|
Titre | Grocery retail trends in the United Kingdom / [prepared by Karim Zarrouki]. |
Titre de la série | Market Access Secretariat, global analysis report, 1920-6615 |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Note(s) | Issued also in French under title: Tendances des ventes d’épicerie au détail au Royaume-Uni. "April 2016." Includes bibliographical references. |
Information sur la publication | [Ottawa] : Agriculture and Agri-Food Canada, 2016, c2015. |
Auteur / Contributeur | Zarrouki, Karim. |
Description | 9 p. |
Numéro de catalogue |
|
Descripteurs | Agri-food products Retail trade Market analysis International markets |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :