Exploring challenges to accessing post-secondary education for at-risk youth/young adults : final report / prepared for Employment and Social Development Canada ; supplier: Phoenix SPI. : Em20-119/2019E-PDF

"Post-secondary education (PSE) provides both individual and societal benefits and is becoming a baseline requirement for success in the labour market. However, certain groups, such as youth and young adults from low-income families, face challenges with accessing and persisting in PSE. Recent research by Statistics Canada (2017) indicates that only 47 percent of Canadian 19-year-olds in the lowest income quintile were enrolled in PSE, compared to 79 percent in the highest income quintile"--Executive summary, page 1.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.867873&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Employment and Social Development Canada.
Phoenix Strategic Perspectives Inc.
Titre Exploring challenges to accessing post-secondary education for at-risk youth/young adults : final report / prepared for Employment and Social Development Canada ; supplier: Phoenix SPI.
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Title from cover.
"Delivery Date: 2019-02-15."
"Contract Number: G9292-191868-001-CY."
"Registration Number: POR 062-18."
Issued also in French under title: Étudier les défis auxquels font face les jeunes et les jeunes adultes à risque pour accéder aux études postsecondaires : rapport final.
Text in English with some text also in French.
Information sur la publication [Gatineau, QC] : Employment and Social Development Canada, 2019.
©2019
Description 1 online resource (60 pages) + 1 executive summary (9 pages)
ISBN 9780660294629
Numéro de catalogue
  • Em20-119/2019E-PDF
Numéro de catalogue du ministère POR-103-02-19E
Descripteurs Youth
Low income
Postsecondary education
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :