English-language early childhood and child care services in Quebec, 2001 and 2016 / by Catherine Frigon and Étienne Lemyre. : CS89-657/2021-7E-PDF

"This fact sheet presents the change from 2001 to 2016 in the number and proportion of young children likely to attend a English-language child care service, as well as the number and proportion of child care workers using English at work in Quebec, with data from the 2001 and 2016 censuses of population"--Provided by publisher.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.901867&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Statistics Canada, issuing body.
Titre English-language early childhood and child care services in Quebec, 2001 and 2016 / by Catherine Frigon and Étienne Lemyre.
Titre de la série Ethnicity, language and immigration thematic series
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Title from cover.
Issued also in HTML format.
"Release date: November 18, 2021."
"Catalogue no. 89-657-X2021007."
Issued also in French under title: Petite enfance et services de garde de langue anglaise au Québec, 2001 et 2016.
Includes bibliographical references.
Information sur la publication [Ottawa] : Statistics Canada = Statistique Canada, 2021.
©2021
Auteur / Contributeur Frigon, Catherine, author.
Description 1 online resource (6 pages) : colour graph.
ISBN 9780660397283
Numéro de catalogue
  • CS89-657/2021-7E-PDF
Numéro de catalogue du ministère 89-657-X
Descripteurs English language -- Québec (Province) -- Statistics.
Child care workers -- Québec (Province) -- Statistics.
Child care services -- Québec (Province) -- Statistics.
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :