Travel Alberta and EQ : increasing focus and alignment to drive return on investment. : Iu87-1/3-2012E-PDF

"In 2009, Travel Alberta (TA) invested in an Explorer Quotient or EQ license. In three short years, the organization has adopted EQ and introduced a vibrant new brand - changes that are ambitious and exhilarating. Together these elements have fundamentally changed the direction of the agency and Alberta's potential for success as an authentic and exciting tourism destination. As result of its investment in EQ, TA has seen three key results: 1) Improved alignment with its stakeholders and the CTC, (2) Improved organizational and marketing efficiency and (3) Validation of its brand and marketing decisions"--Case summary, page 2.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.936949&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canadian Tourism Commission, issuing body.
Titre Travel Alberta and EQ : increasing focus and alignment to drive return on investment.
Variante du titre Increasing focus and alignment to drive return on investment
Titre de la série EQ up close: case study series
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Cover title.
Issued also in French under title: Travel Alberta et le QE : une utilisation plus efficace des ressources de marketing pour accroître le rendement du capital investi.
Information sur la publication [Vancouver] : Canadian Tourism Commission, [2018]
©2012
Description 1 online resource (12 pages) : photographs.
Numéro de catalogue
  • Iu87-1/3-2012E-PDF
Descripteurs Tourism -- Alberta -- Marketing -- Case studies.
Marketing research -- Alberta -- Case studies.
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :