Children born into vulnerability : challenges encountered in a Quebec longitudinal survey / by Catherine Fontaine and Karine Dion. : CS11-522/2022-1-10E-PDF

"Growing Up in Québec is a longitudinal population survey that began in the spring of 2021 at the Institut de la statistique du Québec. Among the children targeted by this longitudinal follow-up, some will experience developmental difficulties at some point in their lives. Those same children often have characteristics associated with higher sample attrition (low-income family, parents with a low level of education). This article describes the two main challenges we encountered when trying to ensure sufficient representativeness of these children, in both the overall results and the subpopulation analyses"--Abstract.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.942969&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Statistics Canada, issuing body.
Titre Children born into vulnerability : challenges encountered in a Quebec longitudinal survey / by Catherine Fontaine and Karine Dion.
Variante du titre At head of title: Proceedings of Statistics Canada Symposium 2022 : data disaggregation : building a more representative data portrait of society
Titre de la série [Statistics Canada international symposium series : proceedings], 1709-8211
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Cover title.
Issued also in French under title: Les enfants qui naissent en situation de vulnérabilité : défis rencontrés dans une enquête longitudinale québécoise.
Includes bibliographical references.
Information sur la publication [Ottawa] : Statistics Canada = Statistique Canada, March 25, 2024.
Auteur / Contributeur Fontaine, Catherine, author.
Description 1 online resource (7 unnumbered pages).
Numéro de catalogue
  • CS11-522/2022-1-10E-PDF
Numéro de catalogue du ministère 11-522-X
Descripteurs Longitudinal method.
Developmentally disabled children -- Québec (Province) -- Social conditions -- Longitudinal studies.
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :