School performance of the children of immigrants in Canada, 1994-98 / by Christopher Worswick. : CS11-0019/178E-PDF
"The school performance of the children of immigrants in the Canadian school system is analyzed using data from the first three waves of the National Longitudinal Survey of Children and Youth (NLSCY). School performance is measured in terms of ability at reading, writing, mathematics and overall aptitude"--Abstract.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.557994&sl=1
Ministère/Organisme | Statistics Canada, issuing body. |
---|---|
Titre | School performance of the children of immigrants in Canada, 1994-98 / by Christopher Worswick. |
Titre de la série | Analytical Studies Branch research paper series ; 1205-9153No. 178 |
Type de publication | Série - Voir l'enregistrement principal |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Électronique |
Document électronique | |
Autres formats offerts | Papier-[Anglais] |
Information sur la publication | Ottawa, Ontario : Statistics Canada, November 14 2001. |
Auteur / Contributeur | Worswick, Christopher, author. |
Description | 1 online resource (36 pages) : graphs, references, tables. |
ISBN | 0-662-31229-5 |
ISSN | 1205-9153 |
Numéro de catalogue |
|
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :