Schooling and cultural autonomy : a Canada-wide study in Francophone minority schools / [by] Rodrigue Landry, Réal Allard and Kenneth Deveau.  : CH3-2/13-2010E-PDF

Cover image

Presents a Canada-wide social and linguistic profile of Grade 11 students attending French-language high schools in the Francophone school boards of the Fédération nationales des conseils scolaires francophones (FNCSF).

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.568292&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Canadian Heritage.
Titre Schooling and cultural autonomy : a Canada-wide study in Francophone minority schools / [by] Rodrigue Landry, Réal Allard and Kenneth Deveau.
Titre de la série New Canadian perspectives
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Autres formats offerts Papier-[Anglais]
Note(s) The catalogue number (CH3-2/13-2010E) and ISBN (978-1-100-18425-8) for the print edition have been incorrectly copied in this electronic publication.
Information sur la publication Ottawa - Ontario : Canadian Heritage [2010].
Description 275p.figs. (some coloured), graphs, references, tables
ISBN 978-1-100-17002-2
Numéro de catalogue
  • CH3-2/13-2010E-PDF
Descripteurs Minority language education
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :