Defining tomorrow's tourism product : packaging experiences / prepared by: Learning Thru Leisure Consulting. : C86-197/2004E
This report examines group travel to determine the types of visitor experiences that are in demand so that tour operators can better “package” experiences. The report presents a list of six essential ingredients for building memorable group tour experiences; an 11-item checklist of the steps to evaluate existing packages or create new ones; a decision-making tool for tour planners to assess the potential of their tours; and information that could be used for conducting a consumer travel packaging study.
Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.649429&sl=1
Ministère/Organisme | Canada. Industry Canada. Canadian Tourism Commission. |
---|---|
Titre | Defining tomorrow's tourism product : packaging experiences / prepared by: Learning Thru Leisure Consulting. |
Type de publication | Monographie |
Langue | [Anglais] |
Autres langues publiées | [Français] |
Format | Papier |
Autres formats offerts | Électronique-[Anglais] |
Note(s) | Research report 2004-7 |
Information sur la publication | Ottawa - Ontario : Industry Canada. 2004. |
Reliure | Spiral binding |
Description | iv, 41p. : glossary, references, tables ; 28 cm. |
ISBN | 0-662-38119-X |
Numéro de catalogue |
|
Numéro de catalogue du ministère | C50409E |
Descripteurs | Industry analysis Tourism Travel |
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.- Date de modification :