School closures and the online preparedness of children during the COVID-19 pandemic / by Marc Frenette, Kristyn Frank, and Zechuan Deng. : CS11-626/2020-103E-PDF

"This Economic Insights article discusses the potential impact of recent school closures on learning and academic performance of school children. To benefit from online resources, students require access to internet-enabled devices that are suitable for learning. The article estimates the percentage of households with children under the age of 18 with access to these learning tools by level of household income, and also discusses the potential impact of receiving no instructionon academic performance based on an earlier Statistics Canada study"--page 1.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.885730&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Statistics Canada.
Titre School closures and the online preparedness of children during the COVID-19 pandemic / by Marc Frenette, Kristyn Frank, and Zechuan Deng.
Titre de la série Economic insights, 1927-503X ; no. 103
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Issued also in French under title: Fermeture des écoles et préparation des enfants à l’apprentissage en ligne pendant la pandémie de COVID-19.
Issued also in HTML format.
Title from cover.
"Release date: April 15, 2020."
Includes bibliographical references (pages 7-8).
Information sur la publication [Ottawa] : Statistics Canada = Statistique Canada, 2020.
©2020
Auteur / Contributeur Frenette, Marc, author.
Description 1 online resource (8 pages)
ISBN 9780660344836
Numéro de catalogue
  • CS11-626/2020-103E-PDF
Descripteurs Internet and children -- Canada -- Statistics.
Internet access -- Canada -- Statistics.
Web-based instruction -- Canada.
COVID-19 (Disease) -- Canada.
COVID-19 Pandemic, 2020- -- Canada.
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :