Evaluation of PromoScience - final report / produced by NSERCs and SSHRCs Evaluation Division. : NS3-62/2016E-PDF

"The evaluation confirms the continued need for PromoScience. Over the last 20 to 30 years, there has been a notable trend within science education research of youth exhibiting low levels of interest when it comes to pursuing STEM-related activities, education and/or careers. Informal science learning can help make STEM fun by creating more authentic links between STEM theory and practice and by cultivating deeper interest in science through active learning or prolonged engagement"--Executive summary.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.838869&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada. Evaluation Division.
Titre Evaluation of PromoScience - final report / produced by NSERCs and SSHRCs Evaluation Division.
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Édition ultérieure Evaluation of the science and engineering promotion initiative :
Format Électronique
Document électronique
Note(s) Issued also in French under title: Évaluation du programme PromoScience du Conseil de recherches en sciences naturelles et en génie du Canada.
Cover title.
"February 2016."
Includes bibliographic references.
Information sur la publication [Ottawa] : Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada, 2016.
Description v, 41 p. : col. maps, charts
Numéro de catalogue
  • NS3-62/2016E-PDF
Descripteurs Science education
Assessment
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :