Social indicators in education : a conceptual framework / Jeff Greenberg. : EC22-3/1974-6E-PDF

"This paper represents the first stage of a research project to develop and analyse social indicators in education. The basic premise upon which educational indicators are developed is that retention rates or level of completion rates are insufficient measures of educational progress. Because the education system imparts varying amounts of different qualities to each individual the emphasis is placed upon considerations of measurement of these qualities. Given this approach social indicators in education can then be considered as the attributes or skills that the individual internalizes as a result of the education system"--Abstract.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.861297&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Economic Council of Canada.
Titre Social indicators in education : a conceptual framework / Jeff Greenberg.
Titre de la série Discussion paper ; no. 6
Type de publication Série - Voir l'enregistrement principal
Langue [Anglais]
Format Électronique
Document électronique
Note(s) "January 1974."
Digitized edition from print.
Includes bibliographic references.
Includes abstract in French.
Information sur la publication Ottawa : Economic Council of Canada, 1974.
Auteur / Contributeur Greenberg, Jeff.
Description 64 p.
Numéro de catalogue
  • EC22-3/1974-6E-PDF
Descripteurs Education
Social indicators
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :