Guiding principles for environmental labelling and advertising. : RG23-91/1991E-PDF

"Canadian consumers are concerned about the environmental effects of the products and materials they use. This concern has resulted in new criteria being applied in product selection: consideration for the environmental effect of products as well as the environmental behaviour of companies that produce these products. Faced with this trend, industry has responded with what is known as "Green Marketing" or environmental labelling and advertising"--Preamble, page 4.

Lien permanent pour cette publication :
publications.gc.ca/pub?id=9.899995&sl=1

Renseignements sur la publication
Ministère/Organisme Canada. Consumer and Corporate Affairs Canada, issuing body.
Titre Guiding principles for environmental labelling and advertising.
Type de publication Monographie
Langue [Anglais]
Autres langues publiées [Français]
Format Électronique
Document électronique
Autres formats offerts Papier-[Anglais]
Note(s) Incorrect catalogue number (RG23-91\1991F) and ISBN (0662969081) printed in this publication.
Digitized edition from print [produced by Innovation, Science and Economic Development Canada].
Issued also in French under title: Principes directeurs sur les représentations concernant l'environnement sur les étiquettes et dans la publicité.
Issued also in printed form.
Information sur la publication [Hull, Quebec] : Consumer and Corporate Affairs Canada = Consommation et corporations Canada, [1991]
Description 1 online resource (16 pages) : illustrations
Numéro de catalogue
  • RG23-91/1991E-PDF
Numéro de catalogue du ministère 10395 91-05
Descripteurs Eco-labeling -- Canada.
Green marketing -- Canada.
Demander des formats alternatifs
Pour demander une publication dans un format alternatif, remplissez le formulaire électronique des publications du gouvernement du Canada. Utilisez le champ du formulaire «question ou commentaire» pour spécifier la publication demandée.
Date de modification :